فراخوانی فراخوانی ...
قلعه پتروپاول 

قلعه پتروپاول 


قلعه پتر و پاول اولین ساختمان و اثر معماری شهر سن پترزبورگ می­ باشد و به منظور کنترل رودخانه­ ی نیوا و دسترسی به دریای بالتیک احداث گردید.

قلعه پتر و پاول اولین ساختمان و اثر معماری شهر سن پترزبورگ می­ باشد و به منظور کنترل رودخانه­ ی نیوا و دسترسی به دریای بالتیک احداث گردید. به همین دلیل پترکبیر این قلعه را در جزیره ­ی زایاچی احداث نمود.  تاریخ شروع احداث این قلعه 16 می سال 1703 می­ باشد که تاریخ تأسیس شهر سن پترزبورگ نیز محسوب می­ گردد. این قلعه به منظور برخورداری از توان دفاعی بالا به صورت شش ضلعی ساخته شد و در جریان جنگ شمال بین روسیه و سوئد نقش مهمی را ایفا نمود. سازندگان آن دومنیکو ترزینی (معمار مشهور ایتالیایی) و کریستوفر مینیخ (معمار نظامی آلمانی) می باشند. هرچند که معماران دیگری نیز در تکمیل و تزئین این بنا سهم داشتند. ارتفاع متوسط دیوارهای قلعه 12 متر و ضخامت آن­ ها حدود 10 متر می ­باشد. در مرکز قلعه کلیسای پتر مقدس قرار دارد که ساختمان آن با ارتفاع 122/5 متر اکنون نیز بلندترین ساختمان شهر به حساب می آید. این کلیسا از آن لحاظ دارای اهمیت می باشد که آرامگاه تمام امپراتورهای روسیه و خانواده ­ی آن ­ها در آن­جا قرار دارند.

p10-2

 

از ساختمان های مهم دیگر در محوطه­ ی قلعه ی پتر و پاول می ­توان به ضرابخانه ­ی روسیه اشاره کرد. این ضرابخانه از دوران قدیم تا حال، مسئول ضرب مسکوکات و انتشار اسکناس روسیه می باشد. از ساختمان ­های دیگر این بنا، زندان می­ باشد که به زندان باستیل روسیه معروف است. یکی از زندان­ های آن ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر بود و به زندانیانی دیگر مثل داستایوسکی، برادر بزرگ لنین، گورکی و ... می ­توان اشاره نمود. در بازدید از این قلعه سعی کنید ساعت 12 ظهر در آن­جا حضور داشته باشید، چون توپ ­های این قلعه رأس ساعت 12 ظهر هر روز شلیک می­ نمایند.

قلعه ­ی پتر و پاول 

تور روسیه سفر به روسیه اطلاعات گردشگری سن پترزبورگ قلعه پتروپاول  اطلاعات گردشگری روسیه تور سن پطرزبورگ تور سن پترزبورگ سن پترزبورگ اطلاعات گردشگری روسیه طلاتور طلا تور سفر به سن پترزبورگ پتروپاول جاذبه های گردشگری روسیه مکان های دیدنی سن پترزبورگ مکان های دیدنی روسیه تور

ثبت دیدگاه
اخبار مرتبط
معبد بساکی (مادر)

معبد بساکی (مادر)

معبد بساکی یک معبد عرفانی و خاص در جزیره بالی و کشور اندونزی می باشد که برای بازدیدکنندگان مکانی منحصر به فرد به شمار می آید.
ادامه-مطلب...
مشهد مقدس | پایتخت معنوی ایران

مشهد مقدس | پایتخت معنوی ایران

ادامه-مطلب...
نیس قدیم

نیس قدیم

نیس قدیم یا شهر قدیمی نیس، محله ای قدیمی در نیس است. این محله به دلیل داشتن خیابان های باریک و ساختمان های بلند بسیار شهرت دارد. قدم زدن در این خیابان ها ها و تماشای …
ادامه-مطلب...